Ova hrana vas čuva od prehlade i hladnoće

Postoji mnogo namirnica koje deluju iznutra održavajući temperaturu tela toplom. Stoga je potrebno da se naša ishrana menja u skladu sa vremenom. Dok leti želite jesti hranu koja vas rashlađuje – ne mislim na sladolede, već na hranu poput krastavca, zimi u ishranu treba da uključite seme susama, seme piskavice, kikiriki itd. Kada je hrana dobra, slediće je i vaše zdravlje.

Da li znate da su potrebne dodatne kalorije da bi vaše telo bilo toplo? Zimska sezona sa sobom nosi mnoge tegobe. Telo u zimskom periodu ulaže dodatne napore da se ne bismo prehladili, da bi očuvalo toplotu i da bi nam bilo prijatno.

Ove namirnice će doprineti osećaju toplote i preventirati prehladu.

Đumbir

Ovo je moj omiljeni koren. Iako ga ne volim mnogo u drugim stvarima, đumbir je obavezan u mojoj šolji zelenog čaja. Volim čak i đumbirske kolačiće – istovremeno su začinjeni i slatki. Ali, zašto je đumbir povezan sa zimom? To je zato što je đumbir koren koji pomaže u varenju. Sa početkom zime naša ishrana sadrži “tešku” hranu. Zajedno s tim, čak i naše aktivnosti postaju ograničene zbog kraćih dana. Ako se osećate lenjo nakon obilnog obroka, popijete malo đumbira i videćete da se letargija oprašta od vas. Đumbir čak pomaže u upali grla i ublažavanju zagušenja.


Kurkuma


Šta da kažem o ovoj čarobnoj hrani – toliko je blagodati malog prstohvata kurkume u prahu. Kurkuma je takođe anti-gljivična, antibakterijska i antivirusna. Iako je korisna tokom cele godine, zima ima poseban odnos prema ovoj žutoj hrani. Kurkuma održava vašu kožu sjajnom. To je zato što je kurkuma bogata antioksidantima. Ne zaboravite ove zime dodati prstohvat kurkume u supu kako biste ostali zdravi.


Šargarepa


Šargarepa pomaže u varenju jer ima puno vlakana. Takođe pomaže u poboljšanju noćnog vida zbog prisustva beta-karotena u sebi. Ova čudesna hrana je bogata antioksidantima. Uključite šargarepu u svoju ishranu da biste prirodno izbacili toksine.


Cela zrna


Žitarice od celog zrna, kao i brašno, veoma su dobre za zdravlje, dok je rafiniranom brašnu oduzeta sva hranjiva vrednost. Zimi, cela zrna postaju sve popularnija. Celo zrno vam osigurava potrebne proteine, ugljene hidrate i vlakna. Čak vas greju tokom zimske sezone. Obavezno uključite cela zrna u svoju ishranu.


Suvo voće


Iako je sveže voće omiljeno leti, suvo voće je na vrhu liste u zimskoj sezoni. To je zato što je suvo voće toplo po prirodi. Suvo voće sa visokim sadržajem proteina i vlakana omogućava vam više energije i tokom dužeg perioda. Popularno suvo voće zimi su kajsije (bogate gvožđem, kalijumom i vitaminima), suvo grožđe, bademi, smokve, breskve, suve šljive i orasi.

Beli luk

Puno toga se može učiniti pomoću ove čarobne biljke. Prilično je male veličine, ali vrlo koristan i svestran. Beli luk ne dodaje samo ukus i miris jelima, već je poznat i po tome što gradi imunitet. Sa sadržajem poput kalijuma, sumpornih jedinjenja poput kalcijuma, beli luk može biti vaša najbolje čuvana tajna da biste preživeli zimsku sezonu bez kašlja i prehlade. Beli luk je čak koristan u lečenju vaginalnih infekcija, infekcija kože, bakterijskih i virusnih infekcija.

Komorač

Zahvaljujući prisustvu vitamina C u semenu komorača, on pomaže u povećanju otpornosti vašeg tela na infekcije koje su prilično česte u ovoj sezoni. Seme komorača takođe je bogato vitaminima B, magnezijumom, gvožđem, bakrom, vlaknima, selenom, vitaminom E, vitaminom A, kalijumom i antioksidantima. Prisustvo cinka u njemu pomaže i da se držite dalje od zimskih tegoba.

Voda


Ako zimi ne pijete dovoljno vode, pravite veliku grešku. Potreba za vlagom raste u zimskim mesecima, jer je vazduh suv napolju. Osim toga, ako koristite grejač i kupate se toplom vodom, koža tim više gubi vlagu. Ako unosite dovoljno vode, vaša koža će biti sjajna i sveža.

Svež vazduh


Ako vas zimi muči hladnoća, ne pravite grešku držeći se ceo dan u zatvorenom. Svež vazduh sat vremena svakog dana pomoći će vam da se brže oporavite u ovoj sezoni. Izađite na sunce i unesite vitamin D. Pomoći će vašem telu da izgradi imunitet i da spreči infekcije. Izlazak u šetnju ili druge fizičke aktivnosti takođe će udaljiti zimski bluz.


Dakle, kako se sezone menjaju, potrebno je promeniti i prilagoditi način ishrane. Zrava hrana uravnotežena sa planiranim treningom sigurno će vam pomoći da plovite kroz zimsku sezonu.

Izvor: https://healthiz.com

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.