„Zdrava hrana“ koja je zapravo loša za vas i zašto – I deo

Možda ćete se iznenaditi kad saznate da neke „zdrave“ namirnice uopšte nisu previše zdrave. U nastavku vam donosimo spisak jednog dela tih namirnica.

Kokice u mikrotalasnoj pećnici
Pakovane kokice mogu da imaju visok nivo hemikalije koja se naziva diacetil, a da ne govorimo o nepotrebnom natrijumu. Držite se staromodnog stila i stavite zrna na šporet.

Hrana sa malo masti / bez masti
Hrana sa smanjenom masnoćom smanjuje masnoću tokom proizvodnog procesa. Ali uklanjanjem masti uklanja se i ukus. Da bi poboljšala ukus, hrana sa niskim sadržajem masti često se pakuje sa dodatkom šećera i soli. Posezanje za hranom sa niskim sadržajem masti nije toliko zdravo kao što možda mislite.

Proizvodi bez glutena
Oznaka „bez glutena“ ne znači automatski da je proizvod zdrav. Umesto toga, držite se prirodno bezglutenske hrane poput voća, povrća i smeđeg pirinča.

Smoothies
Upotreba svežeg voća, povrća i aditiva na bazi hranljivih sastojaka, poput lanenog semena, smoothie-i mogu biti odličan način za pravljenje zdravog smoothie-ja za doručak. Međutim, ovo se obično ne pravi izvan vaše kuhinje. Ponekad se koriste prah sa veštačkom aromom, dodatni šećer, pa čak i sladoled. Zato dobro razmislite o pijenju gotovih smoothieja iz prodavnice ili sa štanda za sokove.

Kafa
Možda to ne shvatate, ali vaš svakodnevni prijem može biti skriveni kalorija. Jednostavne modifikacije mogu učiniti čuda za vaše celokupno zdravlje, poput izbora sirupa bez šećera, manje porcije i obranog mleka umesto punomasnog mleka.

Alkohol
Iako ispijanje čaše vina dnevno može smanjiti rizik od moždanog udara i srčanih bolesti, a tekila – na primer – može pomoći u varenju, alkohol zapravo ima oko sedam kalorija po gramu.

Reči „prerađeno“, „kalorije“ i „šećer“ sada bi trebalo da budu pokretači za vas dok nastavljate potragu za nezdravom hranom koja se maskira kao zdrava.